Tvorba Kampaně

Pro začátek si řekneme jaký je rozdíl mezi samostatnou místnosti a místnosti v kampani.

U samostatné místnosti se ukládá vše do jedné složky, u kampaně se třídí soubory do složek na: místnosti (rooms), skripty (scripts), texty (texts) připadne textury (graphics), zvuky (sounds) a podobně.

Tvorba kampaně je o skládaní místnosti do jednoho celku, a to pomoci jediného souboru map.txt .

 

 

Základní kampaň, o jedné místnosti vypadá takhle (map.txt):

float version 1.0

CAMPAIGN Map

{
  ROOT 250 1200

  CLUSTER Úvod
  {
   POS 20 280
   RADIUS 50
   ANGLES 80 30
   COLOR 16764928
   ROOM 1.místnost
   {
   }
  }
}

 

Se 2 místnostmi to vypadá takto:

float version 1.0

CAMPAIGN Map
{
  ROOT 250 1200
  CLUSTER Úvod
  {
   POS 20 280
   RADIUS 50
   ANGLES 80 30
   COLOR 16764928
   ROOM 1.místnost
   {
   }
   ROOM 2.místnost
   {
   }

  }
}

Když se místnost má větvit použijeme příkaz BRANCH to znamená že se z 2.místnost větvi na 3a. místnost a 3b. místnost

float version 1.0

CAMPAIGN Map
{
  ROOT 250 1200
  CLUSTER Úvod
  {
   POS 20 280
   RADIUS 50
   ANGLES 80 30
   COLOR 16764928
   ROOM 1.místnost
   {
   }
   ROOM 2.místnost
   {
   }
    BRANCH
    {
     ROOM 3a.místnost
     {
     }
    }
    BRANCH
    {
     ROOM 3b.místnost
     {
     }
    }

  }
}

A nakonec Když má nějaká místnost odemknout další použijeme příkaz KEY

float version 1.0

CAMPAIGN Map
{
  ROOT 250 1200
  CLUSTER Úvod
  {
   POS 20 280
   RADIUS 50
   ANGLES 80 30
   COLOR 16764928
   ROOM 1.místnost
   {
   }
   ROOM 2.místnost
   {
   }
    BRANCH
    {
     ROOM 3a.místnost
     {
     KEY Další_část
     }
    }
    BRANCH
    {
     ROOM 3b.místnost
     {
     KEY Další_část
     }
    }
  }

  CLUSTER Další_část
  {
   POS -20 650
   RADIUS 55
   ANGLES 50 30
   COLOR 15727145
    ROOM 4.místnost
    {
    }
  }

}

Přiřazení obrázku na mapu:

float version 1.0

CAMPAIGN Map
{
  ROOT 250 1200
  CLUSTER Úvod
  {
   POS 20 280
   RADIUS 50
   ANGLES 80 30
   COLOR 16764928
   SYMBOL Graphics/Campaign/Symbols/fw.png 64095178
   ROOM 1.místnost
   {
   }
  }


A nakonec legenda pro lepší pochopení, žluté věci lze měnit:

float version 1.0

CAMPAIGN
Map         . . . . . . . Název Kampaně
{
  ROOT 250 1200
                    
  CLUSTER Úvod       . . . . . .   Název části
  {
   POS 20 280          
. . . . .   Pozice casti úvod na mapě,

                                             první (20) urcuje pozici v ose X,

                                             druhé (280) v pozici Y

                                             (i do minusu)
   RADIUS 50         . . . . . . Určuje jak doleko od sebe budou

                                            jednotlive mistnosti (perly)
   ANGLES 80 30     
. . . . . Uhel otevření pri větvení místnosti
   COLOR 16764928   
. . . . Barva místnosti

   SYMBOL Graphics/Campaign/Symbols/fw.png 64095178

                                  . . . . . Adresa k obrázku

                                            a číslo určující pozici
   ROOM 1.místnost   
. . . .  Název místnosti
   {
   }

   ROOM 2.místnost     . . . . . .Dalsí místnost navazující

                                             na 1.místnost.
   {
   }
    BRANCH                 
. . . . . Vetvení místnosti
    {
     ROOM 3a.místnost
     {
     KEY Další_část      
. . . . . Odemknutí dalsí části (místnosti)
     }
    }
    BRANCH
    {
     ROOM 3b.místnost
     {
     KEY Další_část
     }
    }
  }

  CLUSTER Další_část
  {
   POS -20 650
   RADIUS 55
   ANGLES 50 30
   COLOR 15727145
    ROOM 4.místnost
    {
    }
  }
}

 

Příklad několika barev místnosti (perly na mapě)

Barva Hexa
MODRÁ 255
ČERVENÁ 16711680
ZELENÁ 65280
ČERNÁ 0
BÍLÁ 16777215
ŠEDÁ 12632256
ORANŽOVÁ 16744640
FIALOVÁ 8388863
RŮŽOVÁ 16711935
BLEDĚ MODRÁ 9697279

 

 

Jak na vlastní barvu:

Otevřeme si např. malování, nahoře si klikneme 2x na nějakou barvu, otevře se nabídka barev, tam klikneme na Definovat vlastní barvy, a tady si kurzorem vybereme požadovanou barvu, dole se pak mění čísla která potřebujeme a to červená, zelená a modrá.

A teď k výpočtu:

 

Červená x 65536

+

Zelená x 256

+

Modrá

=

Výsledné číslo barvy

 

Výpočet pozice obrázku na mapě

Jako vychozi hodnotu dame 65537000


pro posunuti doprava/doleva pricti/odecti 10

pro posunuti dolu/nahoru pricti/odecti 655360

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si www stránky zdarma!Webnode