Po té, co máme místnost vytvořenou, můžeme přidat dialogy.
Jako příklad přikládám i místnost která je totožná s tímto návodem.
Stahnout ji mužete zde: mission_Příklad-texty.f2p (4,4 kB)
Pro vytvořeni dialogu po startu místnosti, budeme postupovat takto:
Otevřeme si v editoru okno dialogu (poklepáním na ikonu bubliny s textem). Tady začneme tvořit texty.
Jako první zde napíšeme název místnosti, lomeno, pak následuje jméno pro sctipt, pomlčka a písmeno, zkratka pro tvora, číslo a znovu zkratka a za tímto následuje text, který říká daná postava.
Bude to vypadat takhle:
Příklad-texty/open-g1 g Ahoj, to jsem já Tina Guppyová.
Legenda - vysvetlivky:
Příklad-texty - Název místnosti
open - jméno ve skriptu
g1 - číslo (pořadí) textu
g - Guppy
Ted si otevřeme okno se skriptem.
Tam přepíšeme nebo zkopírujeme následující:
ON_ROOM_BEGIN
globals.told_event=false
SLEEP 0.5
if not globals.intro then
globals.intro = true
START_DLG open
SAY g1
STOP_DLG open
end
end
Legenda - vysvetlivky:
ON_ROOM_BEGIN
globals.told_event=false
SLEEP 0.5
if not globals.intro then
globals.intro = true
START_DLG open --- Odstartováni textu s názvem open
SAY g1 --- Řádek který řekne guppy (Ahoj, to jsem já Tina ...)
STOP_DLG open --- Ukončení textu s názvem open
end
end
Teď obsah obou oken uložíme a můžeme je zavřít, a přejdeme do okna s místnosti.
Před odzkoušením jestli texty fungují, klikneme na ikonu vpravo od scriptu, tím načteme všechny změny co jsme udělali a můžeme vyzkoušet místnost s texty přímo v editoru.
Mělo by vše fungovat, pokud jste někde neudělali chybu. Kdyby to nešlo, tak vše zkontrolujte, připadne se mě kontaktujte, a já se vám na to podívám.
Ještě si ukážeme jak by vypadal dialog několika tvoru (Guppy, Maxe a Virgila):
Takhle by vypadalo okno dialogu:
Příklad-texty/open-g1 g Ahoj, to jsem já Tina Guppyová.
Příklad-texty/open-f2 f A já jsem Max Flounder.
Příklad-texty/open-v3 v No, a mě určitě taky znáte, já jsem Virgil.
Okno pro script by vypadalo takhle:
ON_ROOM_BEGIN
globals.told_event=false
SLEEP 0.5
if not globals.intro then
globals.intro = true
START_DLG open
SAY g1
SAY f2
SAY v3
STOP_DLG open
end
end
Zkratky pro jednotlivé tvory:
g - Tina Guppyová
f - Max Flounder
v - krab Virgil
k - krab King (Virgiluv bracha)
t - Agentka Žed
c - mořský koník
s - šnek Arnošt (když je sám)
Když jsou Arnošté 2
a - Arnošt první
b - Arnošt druhý
Tohle by vám mělo pro tvorbu textu po staru místnosti prozatím stačit, ještě se dá různě odstartovat text, například po dosazeni nějakého místa, po pohnuti s určitým předmětem, nebo jen tak po uplynuti určité doby a spoustu dalších možností, ale o tom až jindy.
Kdyby vám něco nebylo jasné, nebo by jste chtěli vysvětlit další věci, napište mi na ICQ, nebo do diskuze.