Tvorba dialogů

Po té, co máme místnost vytvořenou, můžeme přidat dialogy.

 

Jako příklad přikládám i místnost která je totožná s tímto návodem.

Stahnout ji mužete zde: mission_Příklad-texty.f2p (4,4 kB)

 

Pro vytvořeni dialogu po startu místnosti, budeme postupovat takto:

Otevřeme si v editoru okno dialogu (poklepáním na ikonu bubliny s textem). Tady začneme tvořit texty.

 

Jako první zde napíšeme název místnosti, lomeno, pak následuje jméno pro sctipt, pomlčka a písmeno, zkratka pro tvora, číslo a znovu zkratka a za tímto následuje text, který říká daná postava.

 

Bude to vypadat takhle:

Příklad-texty/open-g1 g Ahoj, to jsem já Tina Guppyová.

 

Legenda - vysvetlivky:

Příklad-texty - Název místnosti

open - jméno ve skriptu

g1 -  číslo (pořadí) textu

g - Guppy

 

Ted si otevřeme okno se skriptem.

Tam přepíšeme nebo zkopírujeme následující:

ON_ROOM_BEGIN
  globals.told_event=false
  SLEEP 0.5
  if not globals.intro then
    globals.intro = true
    START_DLG open
       SAY g1
    STOP_DLG open
  end
end

Legenda - vysvetlivky:

ON_ROOM_BEGIN             
  globals.told_event=false
  SLEEP 0.5
  if not globals.intro then
    globals.intro = true
    START_DLG open        --- Odstartováni textu s názvem open
       SAY g1                     --- Řádek který řekne guppy (Ahoj, to jsem já Tina ...)
    STOP_DLG open          --- Ukončení textu s názvem open
  end
end

 

Teď obsah obou oken uložíme a můžeme je zavřít, a přejdeme do okna s místnosti.

Před odzkoušením jestli texty fungují, klikneme na ikonu vpravo od scriptu, tím načteme všechny změny co jsme udělali a můžeme vyzkoušet místnost s texty přímo v editoru.

 

Mělo by vše fungovat, pokud jste někde neudělali chybu. Kdyby to nešlo, tak vše zkontrolujte, připadne se mě kontaktujte, a já se vám na to podívám.

 

Ještě si ukážeme jak by vypadal dialog několika tvoru (Guppy, Maxe a Virgila):

Takhle by vypadalo okno dialogu:

Příklad-texty/open-g1 g Ahoj, to jsem já Tina Guppyová.
Příklad-texty/open-f2 f A já jsem Max Flounder.
Příklad-texty/open-v3 v No, a mě určitě taky znáte, já jsem Virgil.

 

Okno pro script by vypadalo takhle:

ON_ROOM_BEGIN
  globals.told_event=false
  SLEEP 0.5
  if not globals.intro then
    globals.intro = true
    START_DLG open

       SAY g1
       SAY f2
       SAY v3

    STOP_DLG open
  end
end

 

Zkratky pro jednotlivé tvory:

g - Tina Guppyová

f - Max Flounder

v - krab Virgil

k - krab King (Virgiluv bracha)

t - Agentka Žed

c - mořský koník

s - šnek Arnošt (když je sám)

    Když jsou Arnošté 2

a - Arnošt první

b - Arnošt druhý


 

Tohle by vám mělo pro tvorbu textu po staru místnosti prozatím stačit, ještě se dá různě odstartovat text, například po dosazeni nějakého místa, po pohnuti s určitým předmětem, nebo jen tak po uplynuti určité doby a spoustu dalších možností, ale o tom až jindy.

Kdyby vám něco nebylo jasné, nebo by jste chtěli vysvětlit další věci, napište mi na ICQ, nebo do diskuze.

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si www stránky zdarma!Webnode