Vytvoření stěny a okrajů

Určitě jste někdy přemýšleli, jak vytvořit vlastní stěnu. Není to nic tak těžkého, pro začátek stačí mít jenom jeden png nebo jpg soubor s výplní. Ten se dá vytvořit klidně i v malování.

Výplň

Otevřeme si okno s grafikou a vytvoříme container. Přejdeme na záložku Construction commands.

Sem stačí pouze napsat:

NewSprite()

SetTilingBehavior(Enums.tb_tile)

CreateTile("cesta/název výplně")

CutByShape()

EndSprite()

 

CreateTile – Plocha stěny se pokryje výplní.

např.: CreateTile("Graphics/Envir/x36/walls/deepcave/concrete2.jpg")

 

CutByShape – Výplň se vytvoří pouze na vnitřní straně stěny.

 

To pro začátek může úplně stačit.

Další skripty vkládáme mezi NewSprite() a EndSprite()

 

Okraje

Generovaný okraj

Jednoduchým skriptem se vygeneruje okraj stěny.

Postupné ztmavnutí:

SetBevelingDistAll(10, 30)

Bevelize()

 

SetBevelingDistAll – První údaj znamená sílu, druhý vzdálenost ztmavnutí od okrajů.

Bevelize – Je potřeba, aby okraj ztmavl.

 

Zakřivení:

SetOffsetAll(5,5)

SetFluffynessAll(50,30)

MakeFluffy()

 

SetFluffynessAll – První údaj určuje množství zakřivení, 100 je ploché, 1 je úplně kostrbaté.

MakeFluffy – Výplň se vytvoří pouze před zakřivením

 

All je možno nahradit Top nebo Bottom, horní nebo spodní strana, pak znamená All bok.

 

Vlastní okraj

Pro tento okraj je potřeba mít png soubory s grafikou okraje.

Tyto soubory musí být ve složce edges nebo edges0, edges1 atd. a musí mít následující názvy:

 

0000.png         LPND

0001.png         LPD

0002.png         LND

0003.png         LD

0004.png         LPN

0005.png         LP

0006.png         LN

0007.png         L

0008.png         PND

0009.png         PD

0010.png         DN

0011.png         N

0012.png         PN

0013.png         P

0014.png         N

 

Legenda níže

 

Pokud se obrázky táhnou po celé stěně, je dobré ještě použít vnitřní okraje (rohy) ve složce corners nebo corners0, corners1 atd. v následující podobě:

 

0000.png         LN

0001.png         PN

0002.png         PD

0003.png         LD

 

Legenda: L – okraj vlevo, P – okraj vpravo, N – okraj nahoře, D – okraj dole

 

 

Pokud chcete použít i lasery, ty jsou ve složce lasers:

0000.png         S

0001.png         N

0002.png         P

0003.png         D

0004.png         L

 

Legenda: S – střed (zásobník s antihmotou), L – vlevo, P – vpravo, N – nahoře, D – dole

 

Pro lepší pochopení se podívejte do složky Graphics\Envir\x36\walls\

Když už máme soubory s grafikou, je potřeba je ještě na stěnu vložit, pokud nemáme složku s rohy:

NewSprite()

ComposeEdgesExact("cesta ke složce s okraji", 2)

EndSprite()

 

Pokud máme i složku s rohy:

NewSprite()

ComposeEdgesExactCorners("cesta ke složce s okraji", "cesta ke složce s rohy", 2)

EndSprite()

 

Další skripty vkládáme mezi NewSprite() a EndSprite()

 

Pokud máme i lasery:

ComposeEdgesBeamsExact("cesta ke složce s lasery")

 

Případně ještě můžeme vložit stín:

NewSprite()

SetTilingBehavior(Enums.tb_stretch)

CreateTile("Graphics/Envir/x36/walls/ufo/background/ufowallshine.png")

CutByShape()

EndSprite()

 

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si www stránky zdarma!Webnode