Určitě jste někdy přemýšleli, jak vytvořit vlastní stěnu. Není to nic tak těžkého, pro začátek stačí mít jenom jeden png nebo jpg soubor s výplní. Ten se dá vytvořit klidně i v malování.
Otevřeme si okno s grafikou a vytvoříme container. Přejdeme na záložku Construction commands.
Sem stačí pouze napsat:
NewSprite()
SetTilingBehavior(Enums.tb_tile)
CreateTile("cesta/název výplně")
CutByShape()
EndSprite()
CreateTile – Plocha stěny se pokryje výplní.
např.: CreateTile("Graphics/Envir/x36/walls/deepcave/concrete2.jpg")
CutByShape – Výplň se vytvoří pouze na vnitřní straně stěny.
To pro začátek může úplně stačit.
Další skripty vkládáme mezi NewSprite() a EndSprite()
Generovaný okraj
Jednoduchým skriptem se vygeneruje okraj stěny.
Postupné ztmavnutí:
SetBevelingDistAll(10, 30)
Bevelize()
SetBevelingDistAll – První údaj znamená sílu, druhý vzdálenost ztmavnutí od okrajů.
Bevelize – Je potřeba, aby okraj ztmavl.
Zakřivení:
SetOffsetAll(5,5)
SetFluffynessAll(50,30)
MakeFluffy()
SetFluffynessAll – První údaj určuje množství zakřivení, 100 je ploché, 1 je úplně kostrbaté.
MakeFluffy – Výplň se vytvoří pouze před zakřivením
All je možno nahradit Top nebo Bottom, horní nebo spodní strana, pak znamená All bok.
Pro tento okraj je potřeba mít png soubory s grafikou okraje.
Tyto soubory musí být ve složce edges nebo edges0, edges1 atd. a musí mít následující názvy:
0000.png LPND
0001.png LPD
0002.png LND
0003.png LD
0004.png LPN
0005.png LP
0006.png LN
0007.png L
0008.png PND
0009.png PD
0010.png DN
0011.png N
0012.png PN
0013.png P
0014.png N
Legenda níže
Pokud se obrázky táhnou po celé stěně, je dobré ještě použít vnitřní okraje (rohy) ve složce corners nebo corners0, corners1 atd. v následující podobě:
0000.png LN
0001.png PN
0002.png PD
0003.png LD
Legenda: L – okraj vlevo, P – okraj vpravo, N – okraj nahoře, D – okraj dole
Pokud chcete použít i lasery, ty jsou ve složce lasers:
0000.png S
0001.png N
0002.png P
0003.png D
0004.png L
Legenda: S – střed (zásobník s antihmotou), L – vlevo, P – vpravo, N – nahoře, D – dole
Pro lepší pochopení se podívejte do složky Graphics\Envir\x36\walls\
Když už máme soubory s grafikou, je potřeba je ještě na stěnu vložit, pokud nemáme složku s rohy:
NewSprite()
ComposeEdgesExact("cesta ke složce s okraji", 2)
EndSprite()
Pokud máme i složku s rohy:
NewSprite()
ComposeEdgesExactCorners("cesta ke složce s okraji", "cesta ke složce s rohy", 2)
EndSprite()
Další skripty vkládáme mezi NewSprite() a EndSprite()
Pokud máme i lasery:
ComposeEdgesBeamsExact("cesta ke složce s lasery")
Případně ještě můžeme vložit stín:
NewSprite()
SetTilingBehavior(Enums.tb_stretch)
CreateTile("Graphics/Envir/x36/walls/ufo/background/ufowallshine.png")
CutByShape()
EndSprite()